Propovjedi

Đavlov mamac

Đavlov mamac

 

   ĐAVLOV MAMAC

   J. Bevere


  - Sotona je suptilan i može se pretvarati u anđela svjetla.

Njegova omiljena prevara je povrijeđenost – koja, ako je

zadržavamo, donosi plod: bijes, ljubomoru, mržnju, zavist a

to donosi da gubimo osjetljivost, ne čujemo vodstvo Duha a

to dovodi u zabludu.

- Povrijeđena osoba je previše fokusirana na događaj pa

negira da je u tom stanju.

- Zbog povrede dolazi do razdora među vjernima,

zajednicama i voditeljima, a mnogi pojedinci su spriječeni

ostvariti svoje mogućnosti i poziv.

- Što je odnos bliskiji povreda je jača jer vas mogu 

povrijediti samo oni do kojih vam je stalo. Od njih očekujete

i dajete im više pa je i pad veći.

- Postoji 2 vrste povrijeđenih: 1. Prema kojima se nepravedno

postupalo 2) koji vjeruju da se  prema njima postupalo nepravedno.

Tu su: ili zaključci po krivim informacijama ili na osnovu

pretpostavki ili rekla-kazala informacija.

- Ponos će vas spriječiti da  priznate stanje povrijeđenosti

i priznate istinu, iskrivit će tvoj način gledanja i ubijediti

te da si žrtva.

- Božja ljubav s križa je bezuvjetna a naša je sebična

(ja tebi ti meni) zato se lako povrijedimo čim naša očekivanja

nisu ispunjena. Zato je najbolja ljubav davanje bez da išta

očekujem nazad – ako što dobijem to je blagoslov. Sami sebe

stavljamo u zamku očekivanjem od drugih.

- Da bi spriječili daljnje ranjavanje gradimo zidove,

otvaramo se samo onima za koje mislimo da nas neće

povrijediti, svu snagu trošimo za zaštitu sebe i fokusirani

samo na sebe. To blokira nove spoznaje i sve provlači kroz

filter starih povreda.

- Znanje Riječi bez ljubavi razara – napuhuje, ne kajemo

se nego opravdavamo. Lažni proroci-koriste Riječ za svoje

interese, rade za neprijatelja-zvuče super a njihov život

je niz promašaja. Vuk traži ranjenu a ne snažnu ovcu.

Oni će privući ljude koji imaju žar za stjecanjem znanja

ali se ne mijenjaju jer ništa od toga ne primjenjuju, ne

mogu doći spoznaji istine. Mnogi idu na seminare a žive

sebične, uspješne živote, bježe od povređenosti iz

zajednice u zajednicu jer ne opraštaju i ne kaju se – tu

nema istine. Zbunjuju druge svojim načinom života.

-          Kada smo realno oštećeni (Josip Egipatski ili Ivan

Krstitelj-vjerno žive i završe u tamnici) imamo pravo  

odabrati reakciju na to: ogorčenost na tlačitelja i na Boga

ili nada. Isus i Josip su učili iz onoga što su pretrpjeli pa su

braća Josipova bila instrument u Božjim rukama da postigne

svoj vrhunac. Teška raazdoblja su treniranje za nešto, a ljudi

zapnu u okrivljavanje 'da nije bilo mog tate, žene...ja bih...'.

Apsolutno nitko i ništa, ni đavao ne mogu izmijeniti

Božji plan za vaš život – samo vi sami. Josipova braća su to

htjela ali su samo još pomogli. Josip im se ne osvećuje nego

daje hranu i zemlju i kaže ne uznemirujte se niste vi, Bog me

je po vama poslao ovamo. Bog je znao prije rođenja njihova

da će oni to učiniti.

- Biti povređen znači da te je đavao izveo iz Božje volje.

Ništa ne dolazi na vas a da Bog to nije znao – kad bi đavao

radio što hoće već nas ne bi bilo.

- Biti podložan Bogu znači ostati ne povrijeđen kad dođe

teškoća.

-  David je pomazan za kralja, zatim ide svirati na dvor,

pa se ženi princezom, pobratimi se sa sinom Šaulovim, jede

s njima, ratuje... sve ide po planu. Onda odjednom progon.

Bog je to planirao. David je 2x imao opradanje da ubije Šaula

ali je Bogu ostavio da se pobrine za ono što je obećao.

Mnoge vođe vide vjerne kao sredstvo za ostvarenje svoje

vizije, a ne kao one kojima trebaju pomoći oko njihove misije.

Koriste njihove darove dok im ne postanu prijetnja. Kao Šaul.

-          Ljubav umire smrvljena riječima izgovorenim u

povređenosti ili frustraciji; možeš reći i istinu ali s krivim motivom.

Lako je sebe uvjeriti kako imamo dobre motive. Mjerilo toga da

li si povrijeđen je kad se neprijatelju dogodi uspijeh ili poraz

kako se osjećaš. David je plakao za Šaulom i ubio njegovog uboicu.

-          Bog kuša svoje sluge - namjerno ih stavlja u situacije

u kojima standardi religije i drštva mogu opravdati naše postupke.

(David je stajao nad usnulim Šaulom koji ga pokušava ubiti i na

prvi pogled se čini lakšim uzeti stvar u svoje ruke). Bog dopušta i

onima koji su nam blizu da nas potiču braniti sam sebe, da mislimo

kako smo plemeniti. Ali to nije Božji način. To je način mudrosti ovog svijeta.

-          Pgledajmo Kaina – koji je prinio Bogu žrtvu od ploda svojih

ruku (iz vinograda) što simbolizira obožavanje Boga u svojoj snazi i

sposobnosti (religiozna djela), a ne u Božjoj milosti. Abel je donio

žrtvu poslušnosti – prvorođeno od svoje stoke. On se nije trudio i

radio poput Kaina. Kain se uvrijedio na Boga. Povrijeđeni ljudi još

uvijek   mogu doživjeti čuda, objave, iscjeljenje no, to su darovi Duha,

a ne plodovi. Sudit će nam se po plodovima a ne po darovima.

- Mi rastemo i postajemo zreli u vremenima sukoba i trpljenja.

Naše poznavanje Pisma nije ključ. Poslušnost jest. Ima ljudi

koji su kršćani više od 20god, navode stihove iz Biblije ali

u teškim situacijama radije se štite na svoj način nego da

odgovore na način Duha Svetoga. Ne spoznaju istinu jer je ne primijenjuju.

- Povreda je najčešći izgovor za neposlušnost u svrhu samozaštite.

Postoji lažni osjećaj samozaštite u njegovanju povrede. On se

protivi uočiti slabost vlastitog karaktera jer se uvijek okrivljuje

netko drugi. Način na koji napustiš jedan odnos je način na koji

ulaziš u drugi, a onda se suočavamo ne samo sa novim

povredama nego i onima iz prošlosti. Gospodin dopusti ljudima

bježati od situacija sa kojima želi da se suoče, ukoliko oni u srcu

odluče bježati. Time što odbijamo rješiti povredu nećemo rješiti probleme.

- Isus pita apostole „što vi kažete tko sam ja?„ time ih je doveo do

toga da spoznaju ono što znaju. Živjeli su od umovanja drugih ljudi

a nisu u svom srcu utvrdili tko je Isus. Petar je jedini imao odgovor

a nije do toga došao slušajući mišljenje drugih, niti učenjem, već

mu je to Bog objavio u srcu. Šimun znači čuti, a Petar – stijena.

Nitko vas ne može smesti jadnom kad ste primili otkrivenje od Boga.

Isus mu tada kaže: „na toj stijeni (otkrivenjima od Boga) sagradit

ću svoju Crkvu.“ Obično kažem zajednici da sluša Božji glas unutar

mojeg glasa dok propovijedam.

-          Testovi i kušnje određuju gdje se duhovno nalazite, otkrivaju

pravo stanje vašeg srca a način na koji reagirate pod pritiskom

pokazuje reakciju pravih vas.

-           Ponos je slabost koju je imao Lucifer. „Nastade prepirka

o tome tko je od njih najveći“. Isus je tada rekao Petru: „pazi

sotona je dobio dopuštenje da vas smije rešetati“. Riječ 'rešetati'

znači kušati nečiju vjeru pomoću unutarnjeg nemira do ruba izdržljivosti. 

Isus kaže:'ali ja sam molio za tebe da tvoja vjera ne malakše' – nije

molio da ga mimoiđe jer je znao da će iz ovoga Petar izvući novi

karakter kakav je trebao ako je želio ispuniti svoju sudbinu. Čitavo

Petrovo samopouzdanje je trebalo nestati protresanjem da ostane

samo ono što je na Božjem temelju, da bi funkcionirao ovisno o Bogu.

I Petar i Juda su se ogriješili o Isusa i obojica su žalila zbog onog što

su učinili, ali Juda nije imao onog temelja koji je imao Petar, Isus mu

se nije otkrio, nije imao otkrivenje veličine Isusa. Da je, vratio bi se i pokajao.

-          Mnogi obraćenici mole, pohađaju crkve, proučavaju Bblije i sve to bez otkrivenja tko Isus stvarno jest. Moramo poznavati Božji karakter i imati sigurnost da On neće ništa učiniti ništa čime bi nas povrijedio. Uvijek nastoji činiti najbolje za nas i gleda na ono kroz što prolazimo iz kuta vječnosti. Usred postupka kojim nas Bog čisti možemo postati povrijeđeni – bilo da se ljutimo na Boga ili na Njegove sluge. Neprijatelj nas tada može zavesti nečim što tada izgleda ispravno no njegov je cilj da nas uništi.

-          Petar je prvo izgubio svoje naravno samopouzdanje, uvidio

ispraznost svoje jake volje i sada postao savršen kandidat za milost Božju.

Ovako protesen bio je spreman postati jedan od središnjih vođa u Crkvi.

Često je točka za koju mislimo da je naša jaka strana zapravo naša skrivena slabost.

-          Ivanovo Evanđelje kaže „ ni braća njegova nisu vjerovala u nj “ no Isus nije tražio pirhvaćanje u svojoj obitelji, nije dopustio da njime vladaju njihove želje. Ukoliko kompromitiramo ono što nam je Bog rekao nastojeći zadovoljiti članove naše obitelji izgubit ćemo svježe ulje u životu i spriječiti njihovo oslobođenje. I da je Isus ostao sam tog dana njegovo se srce ne bi

promijenilo. Bio je odlučan slušati Oca.

-          Mnogi se službenici boje, ukoliko ne ispune očekivanja svojih ljudi da će se povrijediti, stoga njima upravljaju njihovi ljudi a ne Bog. Posljedica je da postignu malo u svojim zajednicama.

-          Pavao:“Religiozne me vođe progone na sve strane, zar bi to činili da propovijedam obrezanje?“ Činjenica da je križ jedini put spasenja vrijeđa ljude.

-          Živimo u vrijeme kada većina ne misli ni četvrtinu onoga što kaže, ali Bog želi da ono što on kaže uzmemo ozbiljno, ne kao druge ljude. Način na koji opraštamo, otpuštamo i obnavljamo drugu osobu, način je na koji će se oprostiti nama. Možda je netko loše postupio prema nama ali to se ne može porediti s našim prekršajima prema Bogu. Osoba koja ne može oprostiti, zaboravila je veličinu duga koji je njoj samoj oprošten. U prispodobi Mat18:31-35 Sluga kojemu je oprošteno nije oprostio puno manji dug „..i tada ga njegov gospodar predade mučiteljima dok ne vrati sav dug. Tako će Otac moj nebeski postupiti s vama ako ne oprostite jedni drugima.“.

Rječnik opisuje riječ 'muka' kao agonija uma i tijela ili nanošenje intenzivne boli radi kažnjavanja. Začetnici ovog mučenja su demonski duhovi. Bog daje 'mučiteljima' odobrenjeza nanositi bol iako smo vjernici. Opraštanje se nekad uskraćuje drugima a nekada samom sebi.


-          Koraci za oslobođenje od povrijeđenosti:

1) prepoznati vlastitu povredu

2) biti spreman da se ona slomi i da budem slobodan  

3) ojačati svoje srce i um da se spriječi daljnje povređivanje od te rane

4) izboriti se kad me ponovno napadnu te misli

5) moliti za toga koji me

je povrijedio (ne, bez osjećaja, iz dužnosti već kao za sebe )

6) pitati  Gospodina 'trebam li otići k njemu, poniziti se priznati svoj krivi stav

i moliti za oproštenje za svoje krive reakcije.

7) potruditi se zavoljeti ga

kao prije povrede.

-          Zrelost ne dolazi tek tako, kad bi to bio slučaj svi bi bili zreli.